Πλέον, οι Δήμοι της χώρας μπορούν να επιδίδουν ηλεκτρονικά έγγραφα στους πολίτες μέσω της Θυρίδας Πολίτη στο gov.gr και του Gov.gr Wallet. Η νέα αυτή δυνατότητα διασφαλίζει την έγκαιρη και άμεση ενημέρωση των πολιτών για έγγραφα που τους αφορούν, διευκολύνει την επικοινωνία με τη δημόσια διοίκηση και περιορίζει την ανάγκη φυσικής παρουσίας.
Με τον τρόπο αυτό, οι Δήμοι αποκτούν ένα σύγχρονο, ασφαλές και διαφανές μέσο επίδοσης εγγράφων, μειώνοντας σημαντικά τη γραφειοκρατία και εξοικονομώντας χρόνο και πόρους. Παράλληλα, ενισχύονται η αξιοπιστία και η ιχνηλασιμότητα της διαδικασίας.
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ποιοι μπορούν να λάβουν ηλεκτρονική επίδοση
Η υπηρεσία αφορά πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
Οι πολίτες ενημερώνονται άμεσα για κάθε επίδοση μέσω:
- SMS και email, στα στοιχεία επικοινωνίας που έχουν δηλώσει στο ΕΜΕπ
- Push ειδοποίησης, μέσω του Gov.gr Wallet
Τύποι εγγράφων και χρόνος επίδοσης
Πλέον, οι Δήμοι μπορούν να επιδίδουν ή να κοινοποιούν ηλεκτρονικά:
- Αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων
- Ατομικές διοικητικές πράξεις
- Αποφάσεις Δημάρχων σχετικές με οφειλές
Η υπηρεσία ξεκινά με έγγραφα που αφορούν δημοτικές οφειλές, με πρόβλεψη για μελλοντική επέκτασή της σε άλλες κατηγορίες δημοσίων εγγράφων, καθώς και για αξιοποίησή της από επιπλέον φορείς του Δημοσίου.
Η επίδοση θεωρείται συντελεσμένη δέκα (10) εργάσιμες ημέρες μετά την ανάρτηση του εγγράφου στη Θυρίδα, εκτός εάν ο πολίτης αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας ή εφόσον η αδυναμία πρόσβασης οφείλεται σε υπαιτιότητα του δημόσιου φορέα.
Αποδεικτικό επίδοσης
Για κάθε επιδοθέν έγγραφο, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να εκδώσει αποδεικτικό επίδοσης μέσω της θυρίδας του στο gov.gr.
Το αποδεικτικό περιλαμβάνει:
- Τα στοιχεία της πράξης
- Την ημερομηνία ανάρτησης
- Την ημερομηνία ανάγνωσης (εφόσον υπάρχει)
- Μοναδικό κωδικό επαλήθευσης
- Προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα
Το αποδεικτικό μπορεί να διακινηθεί είτε ηλεκτρονικά, είτε ως έντυπο αντίγραφο.
Υλοποίηση της υπηρεσίας
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας πραγματοποιήθηκαν από:
- τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET)
σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, υπό τον συντονισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η υπηρεσία αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς έναν σύγχρονο, ψηφιακά μετασχηματισμένο και αποτελεσματικό δημόσιο τομέα, με επίκεντρο τις ανάγκες των πολιτών.