Η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, η ενεργοποίηση της οποίας την 21η Μαρτίου 2020 επισπεύστηκε κατά δύο μήνες λόγω των έκτακτων συνθηκών που επέβαλε o COVID-19, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με το κράτος με ασφάλεια από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς μετακινήσεις και περιττή γραφειοκρατία.
Μέσα σε διάστημα δεκαεπτά (17) μηνών οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αυξήθηκαν από 501 σε 1260 (οι 75 δημιουργήθηκαν τον Αύγουστο 2021), καλύπτοντας τις περισσότερες συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο σε ένα site, με ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, με διαδικασίες απλές και φιλικές προς τους χρήστες.
Ανάμεσα στις υπηρεσίες που προστέθηκαν και διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα όλων, συμπεριλαμβάνονται οι παρακάτω:
Οι παραπάνω υπηρεσίες -και όχι μόνο- καθημερινά εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, με εκατομμύρια έγγραφα να έχουν εκδοθεί και χρησιμοποιηθεί κατά την διεκπεραίωση συναλλαγών με το κράτος ή μεταξύ ιδιωτών. Σε συνδυασμό με την απλοποίηση των διαδικασιών για τα “γεγονότα ζωής”, πολίτες και επιχειρήσεις κερδίζουν χρόνο και χρήμα εξυπηρετούμενοι με ένα κλικ από το κινητό τηλέφωνο ή τον υπολογιστή τους.
Ενδεικτικά στοιχεία από την έναρξη λειτουργίας του gov.gr (21 Μαρτίου 2020), ή την μεταγενέστερη έναρξη κάθε υπηρεσίας: