Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης περνάει το Δημόσιο, με τον νέο ψηφιακό βοηθό- mAigov, ο οποίος βρίσκεται σε λειτουργία στο gov.gr.
Με μια επίσκεψη στο gov.gr από το κινητό σας τηλέφωνο, ή τον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή, μπορείτε να συνομιλήσετε με τον «ψηφιακό σας βοηθό» και να τον ρωτήσετε ό,τι σας δυσκολεύει στην υπηρεσία που επιθυμείτε. Με το που ανοίξετε την αρχική σελίδα του gov, στα δεξιά υπάρχει ειδικό πεδίο με το όνομα mAigov για να γράψετε την ερώτησή σας μέσα από το chatbot και να την στείλετε στον ψηφιακό βοηθό. Εκείνος θα σας απαντήσει άμεσα όπως φαίνεται και παρακάτω.
Μπορείτε επίσης να υποβάλλετε το ερώτημά σας σε φυσική γλώσσα, φωνητικά.
Ο ψηφιακός βοηθός, που έχει τη μορφή chatbot και ενεργοποιήθηκε στη δοκιμαστική μορφή του την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου, θα βοηθά τους επισκέπτες του gov.gr να βρουν εύκολα την υπηρεσία που αναζητούν, απαντώντας σε απλές αλλά και σύνθετες ερωτήσεις τους. Αποτελεί την πρώτη εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στο Δημόσιο και μία από τις πρώτες ανάλογες υπηρεσίες στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στον ευρύτερο εκσυγχρονισμό του κρατικού μηχανισμού, ειδικά στο σκέλος της αλληλεπίδρασης με τους πολίτες για τη διευκόλυνσή τους και την απλοποίηση της καθημερινότητάς τους.
Στο έργο του ο νέος βοηθός – αρχικά διαθέσιμος σε μορφή beta- θα αντλεί πληροφορίες από τον κατάλογο των 1.610 ψηφιοποιημένων υπηρεσιών που έχουν ενταχθεί έως σήμερα στο gov.gr και 3.270 ψηφιοποιημένων διοικητικών διαδικασιών που έχουν ενσωματωθεί στο μητρώο ΜΙΤΟΣ, προκειμένου να κατευθύνει κάθε συνομιλητή του, δίνοντας παράλληλα πληροφορίες για τις ενέργειες στις οποίες χρειάζεται να προβεί ο πολίτης για την ταχεία διεκπεραίωση του αιτήματός του.
Η πρωτοβουλία mAigov χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα επιτρέπουν στον βοηθό να μαθαίνει μέσω των ανταλλαγών που θα έχει καθημερινά με πολίτες, με αποτέλεσμα το chatbot να βελτιώνεται συνεχώς με την πάροδο του χρόνου. Στην δοκιμαστική φάση θα υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης περίπου 240 ερωτημάτων στα ελληνικά ανά λεπτό, αριθμός που θα αυξηθεί το επόμενο διάστημα.
Για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίοι προβλέπονται για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Αφορούν σε σύμβαση του ΥΨηΔ για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ).
Ανάδοχος του έργου είναι ο ΟΤΕ με υπεργολάβους την Accenture και τη UBITECH η οποία έκανε την υλοποίηση, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.
Το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων διαφάνεια, ισότητα και σεβασμό προς την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).
Την πρώτη μεγάλης κλίμακας εφαρμογή ΤΝ για τον ελληνικό Δημόσιο, παρουσίασαν στους δημοσιογράφους, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.