Στις 23 Ιουλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση στο πλαίσιο του έργου της Ομάδας Εργασίας για τηω συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στις δράσεις του Κόμβου Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση GR digiGOV-innoHUB. Η Ομάδα Εργασίας συγκροτήθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, (αρ. Υ.Α. 63113/Α1/6-6-2024 «Συγκρότηση και ορισμός μελών Ομάδας Εργασίας για συμμετοχή του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις δράσεις του Κόμβου Καινοτομίας GR digiGOV-innoHUB» ). Συνοπτικά το πρόγραμμα:
Παρουσιάσεις
Συντονισμός Ι. Κατωπόδης/ΥΠΑΙΘΑ
Κι εδώ αναλυτικά η πρόσκληση και το πρόγραμμα.
Η συνάντηση διήρκησε 2 ώρες και 15 λεπτά και επικεντρώθηκε στον σκοπό του έργου και την επίδραση της καινοτομίας στο Υπουργείο, με στόχο την ανάδειξη των προκλήσεων ως αποτέλεσμα των τεχνολογιών αιχμής. Στην συνάντηση, τα στελέχη του Κόμβου GR digiGOV-innoHUB ονομαστικά παρουσίασαν τις τρέχουσες δράσεις τους, δίνοντας έμφαση στη χρήση τεχνολογιών αιχμής όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και το blockchain. Αναλύθηκαν τα οφέλη αυτών των τεχνολογιών και η εφαρμογή τους στον τομέα της εκπαίδευσης.
Ο συντονιστής της Ομάδας Έργου, Δρ. Ιωάννης Βρέτταρος, παρουσίασε τον ρόλο της ομάδας και τις ενέργειες προγραμματισμού για την συμμετοχή όλων των Διευθύνσεων του Υπουργείου στην καταγραφή των προκλήσεων. Επίσης, έγινε εκτενής συζήτηση για το ερωτηματολόγιο καταγραφής της ψηφιακής ωριμότητας και για τις δύο προκλήσεις που έχει ήδη θέσει η ομάδα έργου.
Ο Υπηρεσιακός Γραμματέας, Ιωάννης Βλάσσης, καθώς και οι Γενικοί Διευθυντές του Υπουργείου Παιδείας, όπως αναφέρονται κατωτέρω, εξέφρασαν τις απόψεις και τις προτάσεις τους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ενσωμάτωσης σύγχρονων τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Συζητήθηκαν νέες ιδέες για την ανάπτυξη προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που θα ενισχύσουν την ψηφιακή εκπαίδευση και θα αντιμετωπίσουν τις υπάρχουσες προκλήσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις προκλήσεις που αφορούν την ανάπτυξη εφαρμογών διαλειτουργικότητας και μητρώων, καθώς και τη χρήση ψηφιακών βοηθών για την εξυπηρέτηση του κοινού. Οι συμμετέχοντες συζήτησαν συμμετοχικά τις δυσλειτουργίες και τις δυνατότητες λύσεων, ενώ παράλληλα τονίστηκε η ανάγκη για συνεχή συνεργασία και αλληλεπίδραση μεταξύ των διευθύνσεων και της ομάδας έργου.
Οι προτάσεις που εξέφρασαν τα στελέχη θα μπορούσαν να είναι υλικό για συνεργαστικά εργαστήρια έτσι ώστε να αναδειχθούν προκλήσεις.
Κατανόηση της πολυπλοκότητας: Η δημιουργία πρόκλησης βοηθά στην κατανόηση της πολυπλοκότητας του προβλήματος και την αναγνώριση των διαφόρων στοιχείων και των διασυνδέσεών τους.
Ευθυγράμμιση των προσπαθειών: Η δημιουργία πρόκλησης βοηθά στην ευθυγράμμιση των προσπαθειών όλων των ενδιαφερόμενων μερών για την επίτευξη των στόχων.
Καινοτομίες και λύσεις: Η δημιουργία πρόκλησης ως ευκαιρία για καινοτομίες και λύσεις μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων και αποτελεσματικών λύσεων.
Συμμετοχικός σχεδιασμός: Η δημιουργία πρόκλησης μέσα από συμμετοχικό σχεδιασμό βοηθά στην ενεργό συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών στην αναγνώριση προβλημάτων και την ανάπτυξη λύσεων.
Μετά την συνάντηση, αποφασίστηκε ότι η αναλυτική καταγραφή της ψηφιακής ωριμότητας και των προκλήσεων θα πραγματοποιηθεί μέσω της αποστολής συνδέσμων στις Διευθύνσεις και την ανάπτυξη πλατφόρμας συνεργασίας. Οι συμμετέχοντες δεσμεύτηκαν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για τη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποδοτικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Στην συζήτηση έλαβαν μέρος ο Υπηρεσιακός Γραμματέας, Ιωάννης Βλάσσης , οι Γενικοί Διευθυντές, Γεώργιος Δασκαλογιάννης (Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Προγραμματισμού), Μαρία Δόκου (Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας),- Δημήτριος Ντανάς (Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών), Βαρβάρα Παπαθανασοπούλου (Γενική Διεύθυνση Ανώτατης Εκπαίδευσης), Γεώργιος Μάλλιος (Γ.Δ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης ΔΒΜ και Νεολαίας), Γεωργία Προκοπιάδου (Γενική Διεύθυνση Εκπ. Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), Γεώργιος Δασκαλογιάννης (Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Προγραμματος και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης )και οι εξής Προϊστάμενοι – Εκπρόσωποι: Χαράλαμπος Μουζάκης (Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), Ιωάννης Κατωπόδης (Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού), Ειρήνη Πιτταρά (Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας), Θεοφανώ Τσακανίκα (Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων, Τμήμα Β Διεθνών Σχέσεων), Άννα Τσιγκούλη (Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Μειονοτικών Σχολείων, Τμήμα Β Ισοτιμιών, Αντιστοιχιών, Επανελέγχου Στοιχείων Ξένων Τίτλων και Γνησιότητας), Ελένη Κόλλια (Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων), Μαριλένα Αποστολάκη (Γραμματεία Γενικής Γραμματείας Ανώτατης Εκπαίδευσης), Ευγενία Παπαγεωργίου (Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Διεύθυνσης Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης), Θεοδοσία Σαρδελή (Προϊσταμένη Τμήματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης), Ιωάννα Ολυμπίου (Προϊσταμένη Τμήματος Υπηρεσιακής Κατάστασης και Εξέλιξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Τμήμα Γ Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
Από την πλευρά του GR digiGOV-innoHUB, στην συνάντηση συμμετείχαν με παρεμβάσεις οι: Κλειώ Σγουροπούλου, Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης, Θόδωρος Καρούνος, Δημήτρης Αντζουλίδης, Νίκος Βασιλάκης, Σπύρος Καπετανάκης, Παναγιώτης Αγγελόπουλος, Μάρω Φασσέα